Eerste keer yoga

“The most important pieces of equipment you need for doing yoga are your body and your mind.”
– Rodney Yee

Je kunt op elk moment starten met je yogales, want de lessen van ons standaard uurrooster lopen gewoon door (klik hier voor het pdf-bestand). YogaElements biedt yoga aan voor elk niveau, van beginner tot de meer ervaren beoefenaar. In onze studio kun je zowel dynamische als rustige yogastijlen volgen. Zo kies je een les op jouw maat en volgens je stemming of behoefte van de dag.

Kijk op ons online uurrooster om je les te kiezen.

Stel jezelf eerst de vraag of je een rustige of een dynamische yogavorm wilt beoefenen.
Voor de rustige vorm kun je bij Yin Yoga terecht, hier vind je rust en diepe ontspanning.
Ben je op zoek naar een meer dynamische vorm als beginner dan is Vinyasa Yoga Basic de ideale start.
Ben je een sportief type en heb je een groot lichaamsbewustzijn, dan kun je jezelf uitdagen bij de andere lessen zoals de Vinyasa Yoga en de Ashtanga Yoga Basic.

Tip: lees best even de beschrijving van de Yogastijlen en de bijhorende ervarings- en intensiteitsniveaus.

Als nieuw lid in onze studio kan je éénmalig genieten van onze Ontdekkingskaart.
Gedurende twee weken kun je hiermee drie yogalessen naar keuze uitproberen. Op deze manier kun je de effecten ondervinden van de verschillende yogastijlen.

Neem zeker een kijkje op onze praktische info.

Neem zeker altijd een handdoek mee en leg deze in de buurt van je mat. Vooral voor de dynamische lessen komt deze van pas.
Omwille van hygiënische redenen en omdat het leuker is voor jezelf, raden we iedereen ook aan om te investeren in een eigen yogamat. Je kan deze trouwens aankopen in de shop van onze studio of via onze webshop. Wij bieden yogamatten en props aan in verschillende prijsklassen en kwaliteiten, en geven je hierover graag advies.

Let op: omwille van de huidige situatie met COVID-19, is het verplicht dat iedereen zijn eigen yogamat meeneemt.

Draag soepele, comfortabele kleding of sportkledij waarin je makkelijk kunt bewegen. Yoga wordt beoefend op blote voeten. Het wordt dubbel genieten met frisse, verzorgde voetjes! 🙂

Yoga beoefen je het best met vrijwel een lege maag. Bij yoga met een volle maag zit de maaltijd in de weg tijdens bij de lichaamshoudingen die je uitvoert. Je lichaam wordt geplooid en gedraaid in allerlei richtingen, dus ook je maag. Uit ervaring weten we dat een volle maag geen fijn gevoel geeft tijdens en na je yogales 😉. Een volledige maaltijd eet je best 2 tot 3 uur vóór aanvang van de les.
Heb je toch een hongertje voor de les? Eet wat fruit of noten of eet iets dat bij je past en niet op de maag ligt. We raden je aan om tenminste een halfuur voor de les niets te eten.

Tijdens een yogapractice wordt niet gedronken. Drinken koelt het lichaam af en bij de meeste yogastijlen willen we het lichaam net opwarmen. Je mag voor de yogales best wat water drinken, maar wees niet overmoedig en hou je maag licht. Na de les echter raden we je aan om voldoende te drinken, bijvoorbeeld water of kruidenthee. Het drinken ervan bevordert de reiniging van je lichaam en vormt een perfecte aanvulling op je yogales.

Iedereen kan meedoen, zeker als je jezelf stijf voelt. Het is net de bedoeling om je lichaam te openen en flexibiliteit op te bouwen tijdens de yogalessen. Hoe meer yoga je doet, hoe sneller je lichaam zich opent. En dit kan snel gaan, je zult de verschillen in je lichaam vlug opmerken. Maar geniet vooral van de vorderingen en zet je prestatiedrang aan de kant. Laat je niet intimideren door anderen die misschien net iets verder in een pose geraken. Ook zij hebben ooit hun eerste yogales gedaan. Focus op jezelf en werk op jouw niveau zodat je met een voldaan gevoel de les kan afsluiten en voor de rest van de dag van je practice kunt nagenieten.

Wij bieden specifieke zwangerschapsyoga aan. Je kan starten met zwangerschapsyoga vanaf je 14e week zwangerschap tot aan je bevalling.
Voor de zwangerschapsyoga werken we telkens met een reeks van 3 opeenvolgende lessen. Je kan meerdere reeksen volgen.
Had je al enige yogaervaring vóór je zwangerschap? Dan kun je na drie maanden zwangerschap ook mee instappen in de rustige yogalessen. Maar meld zeker aan de lesgever dat je zwanger bent, zodat deze je gepaste opties of alternatieven kan geven. Naarmate je zwangerschap vordert, kan je dan overgaan naar de specifieke zwangerschapsyoga.

Geïnteresseerd in ons uurrooster?

Boek je les

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte! Laat hier je e-mailadres achter en blijf op de hoogte van nieuwe lessen en acties.

NIEUW!
Re•Connect & Release
5-delige lessenreeks voor stresshantering

X